Сторінка шкільного психолога

Психологічна служба Чернігівської загальноосвітньої школи 

I-III ступенів №29


Практичний психолог –Грабовець Ольга Віталіївна.

Електронна адреса – Graboveco@gmail.com.

Час роботи:

Понеділок-п’ятниця - 8.30-17.00.

Понеділок, середа - 9.00- 15.00 – Консультування батьків


Соціальний педагог – Наконечна Тетяна Володимирівна


Електронна адреса – tatyana31344@gmail.com

Час роботи:

Понеділок-п’ятниця - 8.30-17.00.

Вівторок, четвер - 9.00- 15.00 – Консультування батьків


Важливими завданнями психологічної служби є:

 збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я;

 особистісний, інтелектуальний, фізичний і соціальний розвиток

здобувачів освіти;

 забезпечення психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-

педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.


Основні види діяльності психологічної служби:

1. Діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному

розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення

індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних

можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;

2. Профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та

становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання

конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;

3. Корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку

здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього

середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм

девіантної поведінки;

4. Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на

удосконалення, розвиток, формування особистості;


5. Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової

роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники

освітнього процесу;

6. Зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення

взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами,

соціальними групами, організаціями, державними органами управління;

7. Просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності

учасників освітнього процесу. 


ЕМОЦІЇ ВІДІГРАЮТЬ ВАЖЛИВУ РОЛЬ у ЖИТТІ ДИТИНИ

По мірі того, як вона зростає, світ емоцій стає різноманітнішим і багатшим.

Пам`ятайте, що емоційна взаємодія між дитиною та батьками — це основа розвитку емоційного

інтелекту дитини;

Забезпечте дитині атмосферу психологічного комфорту:

Захистіть її від негативних переживань наскільки це можливо. Для цього навчіться керувати

власними  діями  та  висловами;

Збільшіть емоційне спілкування з дитиною: цікавтесь її внутрішнім станом, переживаннями,

бажаннями;

Виявляйте любов до дитини обіймами, поглажуваннями, цілунками, ласкавим поглядом та

теплими словами;

Вселяйте віру  дитини  в  її  сили, можливості. Схвалюйте найменший її успіх, особливо

невпевненої та сором'язливої дитини;

Будьте поруч з  дитиною. Свої  зауваження  чи  побажання  висловлюйте  тактовно. Проявляйте

терпіння та повагу до неї.

У дитини немає ресурсу, досвіду, знання, як про себе подбати, її мозок тільки формується, вона

фізіологічно ще не завжди розуміє свої почуття.

Дорослим важливо проявляти повагу і визнавати значимість цих переживань.

Співпереживання чужого страху, болю, відчаю, ПРОСТО БУТИ ПОРУЧ – це про довіру, відкритість,

безпеку, дружбу і любов. Для дитини – це вкрай необхідно! Пам'ятайте, ви - опора та підтримка

ваших дітей!

Контейнування – це внутрішня здатність бути якісно присутнім і при цьому витримувати власні

емоції, переживання іншої людини. При цьому важливо проявляти повагу і визнавати значимість

переживань.

Техніки контейнування:

- Побути поряд;

- Потримати за руку;

- Обійняти і дозволити дитині в обіймах висловлювати будь-які свої переживання: злитися,

плакати, кричати …

- Дивитися в очі;

- Описати реальну ситуацію і внутрішньо погоджуватись з нею;

- Описати почуття, які виникають у людини;

- Поділитися своїми переживаннями.

Навчити дитину справлятися зі своїми емоціями та правильно проявляти їх вимагає від батьків

часу, терпіння та уважності.

І результат цього можна побачити лише у майбутноьму. Навіть 5 - 10 хвилин щирої розмови дуже

важливі!

Використовуйте такі ігри та техніки для відновлення емоційної сфери:

– можна рвати або зминати папір;

– влаштуйте гру в паперові "сніжки";

– можна «боксувати» м’яку подушку;


– запропонуйте крик без крику: для цього попросіть дитину спробувати закричати, але без голосу

(гучності);

– «стаканчик крику» або «мішечок крику»: можна кричати, але лише спрямувавши цей крик в

мішечок або стаканчик;

– пограйте з водою (можна переливати її з ємності в ємність) та піском (переминайте його ручками,

ліпіть пасочки, тощо). Якщо не хочете бруднити руки дитини справжнім піском можна придбати

кінетичний.


ФРАЗИ, ЯКІ ПОВИННА ЧУТИ ДИТИНА ЩОДНЯ:

Для підтримки:

- Я вірю в тебе!

- Ти все зможеш!

- Ми завжди поряд!

- Впевнена (-ний), що ти все виконаєш чудово!

Для прийняття:

- Ти можеш бути різним: сумним, веселим, сердитим, ми завжди тебе любитимемо.

- Ти завжди можеш поділитися зі мною своїми переживаннями.

- Ти завжди у моєму серці!

- Я пишаюся тобою, твоїми досягненнями!

- Ми тебе дуже любимо, завжди пам'ятай про це!

Для похвали:

- Мені подобається, як ти це зробив

- Найбільше на твоєму малюнку мені подобається … (опишіть що саме вам сподобалося)

- Сьогодні в тебе вийшло чудово! Ще краще!

- Ти мене радуєш!

Для прояву уваги до дитини:

- Що гарного було сьогодні, що тобі запам’яталося найбільше?

- Що тобі сподобалося на занятті? А що ні?

- Як твій настрій? Як пройшов день? Як твої друзі?

- Чим би ти хотів поділитися сьогодні, як твої враження?

Дякуємо за увагу! Бережіть себе, своїх дітей та рідних!



Психологічна служба інформує: