Психологічна служба Чернігівської загальноосвітньої школи
I-III ступенів №29
Практичний психолог –Грабовець Ольга Віталіївна.
Електронна адреса – Graboveco@gmail.com.
Час роботи:
Понеділок-п’ятниця - 8.30-17.00.
Понеділок, середа - 9.00- 15.00 – Консультування батьків
Соціальний педагог – Наконечна Тетяна Володимирівна
Час роботи:
Понеділок-п’ятниця - 8.30-17.00.
Вівторок, четвер - 9.00- 15.00 – Консультування батьків
Важливими завданнями психологічної служби є:
збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я;
особистісний, інтелектуальний, фізичний і соціальний розвиток
здобувачів освіти;
забезпечення психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-
педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Основні види діяльності психологічної служби:
1. Діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному
розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення
індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних
можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
2. Профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та
становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання
конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
3. Корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку
здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього
середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм
девіантної поведінки;
4. Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на
удосконалення, розвиток, формування особистості;
5. Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової
роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники
освітнього процесу;
6. Зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення
взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами,
соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
7. Просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності
учасників освітнього процесу.
ЕМОЦІЇ ВІДІГРАЮТЬ ВАЖЛИВУ РОЛЬ у ЖИТТІ ДИТИНИ
По мірі того, як вона зростає, світ емоцій стає різноманітнішим і багатшим.
Пам`ятайте, що емоційна взаємодія між дитиною та батьками — це основа розвитку емоційного
інтелекту дитини;
Забезпечте дитині атмосферу психологічного комфорту:
Захистіть її від негативних переживань наскільки це можливо. Для цього навчіться керувати
власними діями та висловами;
Збільшіть емоційне спілкування з дитиною: цікавтесь її внутрішнім станом, переживаннями,
бажаннями;
Виявляйте любов до дитини обіймами, поглажуваннями, цілунками, ласкавим поглядом та
теплими словами;
Вселяйте віру дитини в її сили, можливості. Схвалюйте найменший її успіх, особливо
невпевненої та сором'язливої дитини;
Будьте поруч з дитиною. Свої зауваження чи побажання висловлюйте тактовно. Проявляйте
терпіння та повагу до неї.
У дитини немає ресурсу, досвіду, знання, як про себе подбати, її мозок тільки формується, вона
фізіологічно ще не завжди розуміє свої почуття.
Дорослим важливо проявляти повагу і визнавати значимість цих переживань.
Співпереживання чужого страху, болю, відчаю, ПРОСТО БУТИ ПОРУЧ – це про довіру, відкритість,
безпеку, дружбу і любов. Для дитини – це вкрай необхідно! Пам'ятайте, ви - опора та підтримка
ваших дітей!
Контейнування – це внутрішня здатність бути якісно присутнім і при цьому витримувати власні
емоції, переживання іншої людини. При цьому важливо проявляти повагу і визнавати значимість
переживань.
Техніки контейнування:
- Побути поряд;
- Потримати за руку;
- Обійняти і дозволити дитині в обіймах висловлювати будь-які свої переживання: злитися,
плакати, кричати …
- Дивитися в очі;
- Описати реальну ситуацію і внутрішньо погоджуватись з нею;
- Описати почуття, які виникають у людини;
- Поділитися своїми переживаннями.
Навчити дитину справлятися зі своїми емоціями та правильно проявляти їх вимагає від батьків
часу, терпіння та уважності.
І результат цього можна побачити лише у майбутноьму. Навіть 5 - 10 хвилин щирої розмови дуже
важливі!
Використовуйте такі ігри та техніки для відновлення емоційної сфери:
– можна рвати або зминати папір;
– влаштуйте гру в паперові "сніжки";
– можна «боксувати» м’яку подушку;
– запропонуйте крик без крику: для цього попросіть дитину спробувати закричати, але без голосу
(гучності);
– «стаканчик крику» або «мішечок крику»: можна кричати, але лише спрямувавши цей крик в
мішечок або стаканчик;
– пограйте з водою (можна переливати її з ємності в ємність) та піском (переминайте його ручками,
ліпіть пасочки, тощо). Якщо не хочете бруднити руки дитини справжнім піском можна придбати
кінетичний.
ФРАЗИ, ЯКІ ПОВИННА ЧУТИ ДИТИНА ЩОДНЯ:
Для підтримки:
- Я вірю в тебе!
- Ти все зможеш!
- Ми завжди поряд!
- Впевнена (-ний), що ти все виконаєш чудово!
Для прийняття:
- Ти можеш бути різним: сумним, веселим, сердитим, ми завжди тебе любитимемо.
- Ти завжди можеш поділитися зі мною своїми переживаннями.
- Ти завжди у моєму серці!
- Я пишаюся тобою, твоїми досягненнями!
- Ми тебе дуже любимо, завжди пам'ятай про це!
Для похвали:
- Мені подобається, як ти це зробив
- Найбільше на твоєму малюнку мені подобається … (опишіть що саме вам сподобалося)
- Сьогодні в тебе вийшло чудово! Ще краще!
- Ти мене радуєш!
Для прояву уваги до дитини:
- Що гарного було сьогодні, що тобі запам’яталося найбільше?
- Що тобі сподобалося на занятті? А що ні?
- Як твій настрій? Як пройшов день? Як твої друзі?
- Чим би ти хотів поділитися сьогодні, як твої враження?
Дякуємо за увагу! Бережіть себе, своїх дітей та рідних!
Психологічна служба інформує: